WYCIECZKA MŁODZIEŻY Z UKRAINY DO WROCŁAWIA

• Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
22 grudnia 2022

15 grudnia 2022 r. pochodzący z Ukrainy uczniowie klas pierwszych szkoły branżowej i technikum naszej szkoły uczestniczyli w wycieczce do Wrocławia. Choć był to mroźny dzień, wszyscy mieli znakomite nastroje.

Zwiedzanie zaczęliśmy od kościoła Najświętszej Maryi Panny na Piasku, największej świątyni gotyckiej Wrocławia. Na Ostrowie Tumskim podziwialiśmy zabytkowe obiekty, począwszy od romańskiego kościółka św. Marcina, a skończywszy na imponującej archikatedrze św. Jana Chrzciciela.

O 11.30 rozpoczęliśmy ciekawą lekcję muzealną na temat: „Eros i Tanatos”. Przy okazji mogliśmy podziwiać inne dzieła Muzeum Narodowego we Wrocławiu.

Przed spacerem po Rynku zrobiliśmy sobie przerwę na wyborne ciasta, kawę i herbatę. Pokrzepieni, mogliśmy przebierać oferty na straganach Jarmarku Bożonarodzeniowego, aby kupić różne upominki dla rodziny i przyjaciół. Dodatkowo w księgarni nabyliśmy pamiątkę „Spacer po Wrocławiu”, by -wspominając nasz wyjazd i poznając inne atrakcje miasta - ćwiczyć zawiłości języka polskiego.

W galerii Wroclavia zjedliśmy pyszny obiad i dokończyliśmy zakupy.

Dzień w stolicy Dolnego Śląska okazał się za krótki,  zatem postanowiliśmy wrócić tu wiosną
i odwiedzić miejsca, w których nas jeszcze nie było.

Tekst redagowany wspólnie na zajęciach z języka polskiego.